Exploring the city! - Reisverslag uit Bath, Verenigd Koninkrijk van JeanineSchouwenaar - WaarBenJij.nu Exploring the city! - Reisverslag uit Bath, Verenigd Koninkrijk van JeanineSchouwenaar - WaarBenJij.nu

Exploring the city!

Door: Jeanine

Blijf op de hoogte en volg

25 April 2015 | Verenigd Koninkrijk, Bath



Hi guys!
It has been a long time since I wrote to you. I have been really busy exploring everything Bath has to offer. I really love the Roman style architecture. Old buildings everywhere. And people are very friendly and always ready to help.

Our hostel has about 9 rooms and we are staying in the al girls room which has the applicable name of ‘’divas’’. There are ten beds in the room which can feel a little crowded. Shoes and clothes flying around the room. This is obvious woman territory.

My first week was a bit hard. I had to learn how the check in system in our hostel works. Making payments with foreign cards and dealing with costumers who can't really speak English. My first phone call was with someone from South Africa. The line was really bad and the guy treated the reservation more like a job interview.

I spend my days wondering around Bath exploring all the fun touristic sites but also take time to enjoy the fine nature. People who know me well might ask themselves if I came down with some rare disease since I rarely walk around our own town but I must admit Bath is worth it!

Walking through Baths city centre you feel like you stepped in some Jane Austen novel. Never mind all the tourists surrounding you though.
With all its hills and bumps Bath is a great way to get some killer legs! Going up and down the hill all the time. But it is really rewarding when you see the amazing views!

We found a big Sainsbury’s which is like a Dutch Albert Heijn but xxxxl. It is common knowledge that I loveeee food. So I was very happy. The variety of things was endless! I really like to try new stuff and now I have the opportunity to do so! The first thing we tried are crumpets which are like little thick pancakes. They were delicious!

Also went hiking through the woods to find Cotswold castle and lost our way, which is kind off typically me. It almost caused us to walk outside of Bath. There were some heavy slopes and deep ravines so we felt like we were in an action movie or something ( Indiana Jones much?.... Maybe the UK version).

Today we went to the royal cresent which is a very big old house. It has remained it’s old style of the 17th century. In winter months Bath was used as a vacation place for the rich Brits. They would spend their time in these outhouses until the cold winter would have passed.

I’ve put some pictures up so you can see what we have been up to! I will keep you updated.

Love,

Jeanine

----------------------------------------------------------------------------------------

Hallo allemaal!,

Het is alweer even geleden dat ik wat gepost heb! Ik ben druk bezig geweest met het ontdekken van Bath. De Romeinse architectuur is erg mooi. Er zijn overal oude gebouwen. De mensen zijn vriendelijk en altijd bereid om je te helpen.

Ons hostel heeft rond de 9 kamers en wij slapen in de vrouwen kamer met de toepasselijke naam “divas’’. Er staan tien bedden in deze kamer waardoor het soms wat druk aan kan voelen. Kleding en schoenen overal verspreid door de kamer. Overduidelijk vrouwen territorium.

Mijn eerste week was best moeilijk. Ik moest er achter zien te komen hoe het hele systeem in dit hoste werkt. Betalingen doen met buitenlandse pinpassen en dealen met klanten die bijna geen Engels spreken. Mijn eerste telefoongesprek was met iemand uit Zuid Afrika maar in plaats van een reservering was het meer een sollicitatie gesprek!

Ik slijt mijn dagen al lopend door Bath om alle leuke toeristische plekjes te ontdekken maar ik neem ook tijd om de genieten van de mooie natuur. Mensen die mij goed kennen zullen zich nu afvragen of ik ziek ben aangezien ik thuis nooit zomaar ga wandelen, maar Bath is het waard!

Als je door Bath loopt waan je jezelf in een Jane Austen boek. Als je de massa’s toeristen voor het gemak even wegdenkt natuurlijk.

Met alle heuvels en bergen is Bath wel de plek om prachtige benen te krijgen! Op en neer over alle heuvels. Het uitzicht is het wel dubbel en dwars waard!

We hebben een Sainsbury’s gevonden, dat is zeg maar een Albert Heijn alleen dan supergroot! Iedereen weet dat ik een grote liefde voor eten heb, ik was dan ook zeer blij met deze grote supermarkt. Zoveel variatie! Ik hou er van om nieuwe dingen uit te proberen en nu heb ik daar de kans toe. Het eerste typisch Engelse dat we geprobeerd hebben zijn crumpets, kleine dikke pannenkoekjes. Ze waren lekker!

Terwijl we door het bos liepen op zoek naar het Cotswold kasteel zijn we de weg kwijtgeraakt, typisch iets voor mij. We zijn bijna uit Bath gelopen! Er waren steile paadjes en diepe ravijnen, het voelde bijna alsof we in een actiefilm zaten. Indiana Jones! Of in ieder geval de Engelse versie er van.

Vandaag zijn we naar de Royal Cresent gegaan. Een groot huis. In dit huis vind je de stijl uit de zeventiende eeuw. In de wintermaanden gingen alle rijke Engelsen naar Bath. Ze verbleven in hun vakantiehuizen tot de winter voorbij was.

Ik zal wat foto’s toevoegen zodat jullie een beeld hebben van mijn dagelijkse bezigheden. Ik houd jullie op de hoogte!

Groetjes,

Jeanine


  • 30 April 2015 - 18:35

    Joke Pesch:

    Hoi Jeanine. Leuk jouw blog. Klinkt wel goed al hoorde ik van jouw moeder andere verhalen. Lastig hè zo'n andere minder of onveilige omgeving. Gelukkig vermaak je je wel naast je werk. Sterkte in het hostel en lekker eten van de supermarkt.

  • 30 April 2015 - 18:35

    Joke Pesch:

    Hoi Jeanine. Leuk jouw blog. Klinkt wel goed al hoorde ik van jouw moeder andere verhalen. Lastig hè zo'n andere minder of onveilige omgeving. Gelukkig vermaak je je wel naast je werk. Sterkte in het hostel en lekker eten van de supermarkt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Bath

Stay abroad

Tripje voor de studie. 10 weken Bath UK

Recente Reisverslagen:

14 Juni 2015

Roman Baths

31 Mei 2015

Being an Bathonian

25 April 2015

Exploring the city!

13 April 2015

Bon Voyage!

11 April 2015

Prepping time!

Actief sinds 09 April 2015
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 2454

Voorgaande reizen:

13 April 2015 - 19 Juni 2015

Stay abroad

Landen bezocht: