Roman Baths - Reisverslag uit Bath, Verenigd Koninkrijk van JeanineSchouwenaar - WaarBenJij.nu Roman Baths - Reisverslag uit Bath, Verenigd Koninkrijk van JeanineSchouwenaar - WaarBenJij.nu

Roman Baths

Door: Jeanine

Blijf op de hoogte en volg

14 Juni 2015 | Verenigd Koninkrijk, Bath

Writing this I realise I’ve been massively neglecting my blog since it’s only a few days until I fly back to the Netherlands. I guess I was too busy doing a lot of fun stuff. This past ten weeks were really hard, so much fun and a good learning experience. I would definitely recommend the hostel as a good place to do your stay abroad. It’s a good opportunity to make friends from all over the world and work on your English. I’ve met so many awesome people and heard so many great stories. The absolute funniest thing I get is the question where in America I am from. People are really surprised when I say I come from the Netherlands, which is a good thing I guess.
This last week I plan to do a lot of fun stuff I did not have the chance to do in the past nine weeks.

Bath was originally occupied and build up by Romans. The Romans liked Bath because of the natural hot springs. They made Baths around them (Hence the name Bath). A few Baths are directly in the city centre. I visited them for the first time. I can go in for free because I have a discovery card which proves I am officially living in Bath. Stepping in to the Roman Baths is like stepping in a time machine. You see warm water bubbling up from the natural sources. Romans where really clean and thought of everything. They had changing rooms and a bath to make sure you got clean before going into the main Bath. They even had floor warming!

The Roman Baths are definitely a must see when coming to Bath. Short post today but more are coming this week, promised!

Love always,

Jeanine
__________________________________________________________
Terwijl ik dit schrijf realiser ik me dat ik mijn blog enorm verwaarloosd heb aangezien het nog maar een paar dagen duurt voordat ik terugvlieg naar Nederland. Ik was te druk bezig met leuke dingen doen. Deze afgelopen tien weken waren heel moeilijk, heel leuk en een hele goede leerervaring. Ik zou het hostel aanraden voor stay abroad. Het is een goede kans om vrienden van over de hele wereld te maken en aan je Engels te werken. Ik heb zo veel super leuke mensen ontmoet en geweldige verhalen gehoord. De grappigste vraag die ik gekregen heb is waar in Amerika ik woon. Mensen zijn heel verbaasd als ze horen dat ik uit Nederland kom, wat voor mijn opleiding wel een goed teken is.

Bath is opgebouwd en bezet door de Romeinen. De Romeinen hielden van Bath omdat het natuurlijke warmtebronnen bevat. De Romeinen maakten hier baden van, vandaar de naam Bath. Een paar van deze baden bevinden zich in het centrum. Ik heb deze voor de eerste keer gekocht. Ik kan ze gratis bezoeken vanwege mijn discovery card die bewijst dat ik officieel in Bath woon. Als je de Romeinse baden in wandelt lijkt het net of je in een tijdmachine bent gestapt. Je ziet het warme water omhoog borrelen vanuit de baden. De Romeinen waren heel erg schoon en hebben overal aan gedacht. Ze hadden kleedkamers en een bad waar je in ging om jezelf schoon te maken voordat je het hoofd bad in kon gaan. Ze hadden zelfs vloerverwarming!

De Romeinse baden zijn echt iets wat je gezien moet hebben in Bath. Een kort verslagje vandaag maar er komen er meer aan, beloofd!

Groetjes,

Jeanine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Bath

Stay abroad

Tripje voor de studie. 10 weken Bath UK

Recente Reisverslagen:

14 Juni 2015

Roman Baths

31 Mei 2015

Being an Bathonian

25 April 2015

Exploring the city!

13 April 2015

Bon Voyage!

11 April 2015

Prepping time!

Actief sinds 09 April 2015
Verslag gelezen: 819
Totaal aantal bezoekers 2455

Voorgaande reizen:

13 April 2015 - 19 Juni 2015

Stay abroad

Landen bezocht: